Bouletävling

Under våren 2019 har klubbens medlemmar tillsammans med en entreprenör jobbat med att färdigställa ställplatser för husbilar och -vagnar. Nu står 15 ställplatser klara med eluttag.
I samband med att ställplatserna iordningsställs har en ny parkeringsplats för båtägarnas bilar gjorts i ordning, parkeringsplats har också reserverats för bilar med trailer som använder rampen för sjösättning.
Som en bonus för våra gäster fick vi också till en boule-bana som vi genast invigde trots att solen redan gått ned.

Boule-tävlingen genomfördes av de aktiva medlemmar som varit med att iordningsställa banan, trots att det bara var för nöjes skull blev det allvar när tävlingen kom igång.
Första kastet av "lillen" och första klotet gjordes av Bengt-Åke Johnsson som dock kom bland de sista i sluträkningen, vann gjorde vår ordförande Mikael Malmqvist tillsammans med klubbens elektriker Anders Rindefors.
Det spekulerades i om de hade fuskat :-) men det finns inget belägg för det.

rt
Boule-banan

rt dsr
Första kastet och det segrande laget